Warszawskie autobusy są stałym elementem ulic miasta od lat 30. XX wieku. Dla wielu są przypomnieniem starych czasów, kiedy Polska była pod rządami komunistycznymi. Dziś są pokryte reklamami promującymi biznes i turystykę. Polski rząd wyznaczył je jako platformę reklamową, która pomaga dotrzeć do dużej liczby osób niezależnie od pory dnia i pory roku. Dzięki temu regularnie wyświetlają reklamy popularnych marek, takich jak McDonald’s, Audi czy Coca-Cola. Przy odpowiednim budżecie, również inni mogą skorzystać z tej okazji na promocję.
Specyfika tej formy reklamy zapewnia szybki, łatwy i stosunkowo tani sposób na rozpropagowanie Twojej marki. Najbardziej unikalną cechą tego typu reklamy jest fakt, że sam autobus jest rodzajem billboardu. Oznacza to, że wiadomość, którą chcesz wysłać do swojej grupy docelowej, jest łatwo widoczna z dowolnej odległości. Poza tym możesz promować swoją firmę w miejscach o dużym natężeniu ruchu, takich jak place i węzły komunikacji miejskiej, gdzie ludzie są zawsze w ruchu.
Jeśli chodzi o takie rozwiązanie jak Reklama na autobusach Warszawa jest miastem w Polsce stanowiącym wyjątkową okazję dla reklamodawców. Zapewniają szerokie spektrum odbiorców: pasażerowie w autobusie, osoby czekające na przystankach, stojące w korkach, a nawet spacerujące z telefonami.
Opisany trend nie ogranicza się tylko do Polski – jednak to polskie miasta, takie jak Warszawa czy Wrocław, objęły prowadzenie i zaczęły umieszczać reklamy również wewnątrz środków transportu – we wnętrzu na plakatach.
Aby zmaksymalizować efekty, jaki daje reklama na autobusach Warszawa, firmy muszą wiedzieć, do jakiego typu odbiorców chcą dotrzeć ze swoimi reklamami. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia, jeśli chodzi o reklamę na tablicy autobusowej – każdy rodzaj branży ma inne potrzeby i wymagania.